سریال-زیبایی-های-زندگی-16

سریال زیبایی‌های زندگی16|دیدنی‌های لاله‌ زار

به نام الله عزیز . در ادامهd سفربه خبر و استان کرمان تصمیم گرفتیم سفر به  لاله زار استان کرمان را هم در برنامه‌مان داشته باشیم. پس در این قسمت از سریال زیبایی‌های زندگی قسمت 16| سفر به لاله زار و زیباییهای شگفتانگیز آن با من همراه باشید تا جاذبه‌ها و دیدنی‌های لاله زار استان کرمان را با شما به اشتراک بگذارم. یادتون باشه دیدن، خواندن، گفتن و شنیدن از زیبایی‌ها باعث میشه که شما از خودتون امواج و ارتعاشاتی با فرکانسی زیبا و هماهنگ به جهان هستی ارسال کنید.

اگر با من همراه بودید و از قانون جذب خوانده یا شنیده‌اید. حتماً می‌دونید که ارتعاش فرکانس زیبایی‌ها سبب جذب و فراخوانی زیبایی‌های، هماهنگی‌ها، اتفاقات زیبا و دوست‌داشتنی بیشتر خواهد شد. اگر بخواهم در یک جمله آن را خلاصه و عمیق به شما بگم اینه که شما با این کار موجبات رسیدن به خواسته‌ها و آرزوهاتون رو فراهم می‌کنید؛ یعنی جذب و آفرینش خواسته‌ها و آرزوهاتون.

لاله زار کجاست و چه زیبایی‌هایی دارد

دیدنی‌های ایران زیبا و طبیعت بکر آن تمامی ندارند. این جا هم قرار است از یکی از این طبیعت‌های بسیار زیبا و دیدنی ایران زیبا برایتان بگویم. بله قرار است از دیدنی‌های لاله زار بهشتی زمینی در دل کویر برای شما بگویم. لاله زار در استان کرمان قرار گرفته . این منطقه در 80 کیلومتری بردسیر و 120 کیلومتری کرمان است. یکی از مناطق دیدنی و جذاب با طبیعیی بکرو ناب. به جرأت می‌تونم بگم که لاله زار برای من از خبر که به شمال کوچولوی ایران معرف است( البته این معروفیت رو نمی‌دونم چه کسی گفته یا ادعا کرده!) جذابتر و دوست داشتنی‌تر بود. به طبع هوای دل‌انگیز و خنک آن نیز به واسطه ارتفاع 3000 متری آن از سطح دریاست.

نکته‌ی جذابی که در مورد لاله زار می‌شه گفت اینه که در سرزمینی کویری و البته گرم دیدن چنین بهشتی واقعا هیجان زده‌تان خواهد کرد. برای من که این طور بود.

مسیری که ما از خبر به لاله زار آمدیم

با این که قصد ما در ابتدای سفر برای آن زمان تعطیلات اندک  سه چهار روزه روستای خبر بود. اما همان طور که گفتم خداوند ما را به لاله زار و دیدن زیبایی‌های آن هدایت کرد . داستانش رو در ویدیو گفته‌ام؛ این که اگر خواسته‌ای داشته باشیم چطور خداوند و کائنات ما را به سمت آن هدایت می کند. این موضوع رو در فایل ویدیویی و داستان خودم رو براتون گفتم.

شما می‌دونید که کرمان در منطقه‌ای کویری واقع شده . در واقع 70 درصد کویر لوت در استان کرمان است و یکی از جاذبه‌هایی که برای کویر دوستان دارد کویر شهداد است. بعد از این که فهمیدیم که در استانی کویری منطقه‌ای چنین زیبا مثل لاله زار هست واقعاً برای شما نیز شگفت‌آور خواهد بود.

فاصله‌ی بندرعباس تا خبر و لاله زار

در مورد مسیر ما که از بندرعباس به سمت خبر حرکت کرده بودیم تا خبر 355 کیلومتر برآورد شده بود. البته  به گفته‌ی مپ  در گول نیز 350 کیلومتر بر آورد شده بود. سر 5 کیلومتر نه می‌شه چونه زد و نه دعوا راه انداخت. حالا بماند که بعضی از تابلوها هم مثلا نوشته بودند 150 کیلومتر تا خبر و بعد از طی کیلومترها تابلو عدد مثلا 200 کیلومتر رو زده بود. خلاصه که تقریبا نزدیک به 5 ساعت زمان برد تا ما به خبر رسیدیم.

زمانی که خواستیم به سمت لاله زار حرکت کنیم از مسیر خبر که بیرون آمدیم به سمت بافت و در نهایت لاله زار حرکت کردیم. در مسیر هم از روستای بزنجان و دیگر روستا ها مثل عسگر رد شدیم تا به لاله زار و سایت گردشگری آن رسیدیم. از خبر تا لاله زار به گفته ی مپ 132 کیلومتر و مسیر و جاده خوب بود. با اینکه  می‌گن ارتفاع لاله زار از سطح دریا 3000 مترهست اما به واقع  سربالایی یا سراشیبی تندی تا خود سایت گردشگری لاله زار احساس نکردیم. مسیر تقریبا امن و راحت بود.

دیدنی‌های لاله زار و جاذبه‌های آن

دیدنی‌های لاله زار بسیار بود. اما ما نتونستیم همه‌ی اونا رو ببینیم. اما همون چیزهایی که دیدم و از اونها لذت بردم رو با شما به اشتراک خواهم گذاشت. البته همین دیدنی‌ها نیز آن قدر شگفت‌انگیز و عالی بودند که تمام روح و روان انسانهای مشتاق زیبایی را مسحور خود کنند.

دشت‌ها و باغات گل محمدی، دره گردو کار، سد لاله زار، چشمه‌های جوشان آن، رودخانه و طبیعت بکری که داشت از جذابیت‌ها و دیدنی‌های لاله زار است. پس اگر تصمیم گرفتید که سفری به این روستا و البته منطق‌ی ی دوست‌داشتنی داشته باشید حتما سری به این دیدنی‌ها و جاذبه‌های گردشگری آنجا بزنید.

لاله زار آن قدر خوش آب و هوا بود که واقعاً برای لجظاتی که آنجا بودم کل تابستان را فراموش کردم. هوای خنک و طبیعت جذاب و روح افزای لاله زار آن قدر برایم دلربا بود که وقتی می‌خواستیم برگردیم دلم نمی‌آمد آن مکان زیبا و شگفت‌انگیز را ترک کنم. اما به هر حال هر آمدنی، رفتنی دارد و هر رفتن آمدن. این راز و کیفیت زمینی بودن ماست.

دشت‌ها و باغات گل محمدی رویایی لاله زار

برای ما که نزدیک به 3 ساعت طول کشید تا به لاله زار رسیدیم. شاید به این دلیل که کمی در شهر بافت و کمی در مسیر راه توقف داشتیم.  بهترین و زیباترین زمان در طول این مسیر همان جایی بود که برای اولین لحظه بوی گل محمدی مشام مار را پر کرده والبته هوش و حواس ما را با خود برد. دشت‌هایی وسیع که پر از گل مخمدی بود از اولین دیدنی‌های لاله زاراست. من تا به حال این همه گل در یک جا ندیدیه بودم. آن قدر جذاب و رؤیایی بود که کنار جاده ایستادیم و با شوق و ذوق به تماشای باغات گل محمدی نشستیم. تمامی ماشین‌ها و گردشگران دیگر نیز مثل ما ذوق زده و شادمان آن جا ایستاده بودند و لذت می‌بردند. سبحان الله که چقدر زیبایی، چقدر طراوت و چه عطر وبویی که در فضا  مدهوش کننده بود.

در ابتدای ورود چیزی که به چشم می‌آمد ماشینهای انبوه و گردشگران زیادی بود که سرازیر آنجا شده بودند اولین چیزی که به شدت من و البته به گمانم تمام کسانی که به این دیار مسافرت می‌کنند را تحت تاثیر قرار داد  همان باغات گل محمدی آن جا بود. دشتهایی وسیع و دلربا از گل محمدی. آن قدر جذاب بود که می‌توانستم ساعتها و حتی روزها آن جا بایستم و به آن گل‌های زیبا نگاه کنم  و عطر روح افزای آنها را با تمام وجودم نفس بکشم. گل‌ها به شدت مرغوب و باطراوت.

صادرات گل محمدی، گلاب و اسانس آن

گل های محمدی این منطقه آن قدر با کیفیت هستند که به کشورهای اروپایی مثل انگلیس و فرانسه صادر می شوند و این کشورها در صنعت عطر خود از گل محمدی بسیار مرغوب این جا استفاده می کنند. اسانس گل محمدی و گلاب آن نیز صادر می شود. این هم مایه مسرت و نشانی از غنای سرزمین ماست؛ یعنی رونق اقتصادی، یعنی حرفی برای گفتن داشتن، یعنی چرخیدن چرخ زندگی عده‌ی بسیار زیادی که در این باغات کسب روزی و رزق حلال دارند.

خب در این جا بعد از دیدن زمین‌های وسیعی که کشت گل محمدی داشتند دومین مورد کارخانه گلابگیری و انواع مغازه‌هایی بود که خودشان گلابگیری می‌کردند.

سایت گردشگری لاله زار

بالاخره به سایت گردشگری لاله زار رسیدیم. بسیار بسیار شلوغ و ازدحامی از ماشین ها و گردشگران . در بدو ورود نایلون زباله به ما تحویل دادند. البته گفتند که اگه زباله‌ها رو بیارید تحویل بدید ما بهتون گلاب می دیم. خوب خیلی هم خوب بود.  بلاخره بندگان خدا هر کاری کرده بودند نتونسته بودن به بعضی از گردشگران بفهمونن که بابا زباله نریزید، طبیعت رو نابود نکنید، تیشه به ریشه خودتون، ما و شهرمون نزنید.

خلاصه که دیگه عقل و درایت به این جا رسیده بود که یه جایزه ای چیزی برای گردشگران فهیم و علاقه مند به طبیعت در نظر بگیرند بلکه این سبب ایجاد یک فرهنگ خوب بشه تا ملت آشغالها و زباله ها رو در طبیعت مظلومِ دوست داشتنی رها نکنند و نابودگر نباشند. من واقعا تاسف می خورم در این عصر و زمانی که ما این قدر دم از سواد، روشنفکری، باکلاس بودن و … می زنیم هنوز به این فرهنگ اولیه و شاید فهم خیلی ابتدایی نرسیدیم که طبیعت زباله دان ما نیست. این که شهر ما خانه ما، این که کشور ما خانه ی ما. طبیعت متعلق به ما و آیندگان ماست و ما باید از آن پاسداری کنیم تا به دست فرزندان  و فرزندان فرزندان مان برسد. این ها را باید فرهنگسازی کرد.

 دیدنی‌های لاله زار و گردشگران مشتاق

آن جا آن قدر شلوغ بود که بی حد و حساب. شلوغی این جا در برابر خبر مثل فیل و فنجان بود. ما هم بلاخره سایه ساردرختانی مهربان و سر بر هم آورده و دوست داشتنی پیدا کردیم و بساط ناهارمان فراهم شد.

ترجیح من برای سفر بعدی به لاله زار زمانی است که این قدر شلوغ نباشد. و البته بعضی ها هم ترجیح می دهند که در شلوغی و ازدحامی از جمعیت گردش کنند.

هر چقدر از احساس خوب خودم در اونجا بگم کم گفتم و صد حیف که ما مجال زیادی برای بیشتر ماندن در آن طبیعت زیبا و جادویی نداشتیم. امیدوارم در سفر بعد‌ ام به اون منطقه زیبا بتونم با فرصت و زمان بیشتری از زیبایی‌هایش لذت ببرم.

از لاله زار چی سوغاتی ببریم؟

یکی از چیزهایی که زیاد به چشم می‌خورد مغازه‌ها و البته کارخانه‌های کلابگیری در لاله زار بود. طبعا به واسطه دشت‌های وسیع گل محمدی و مرغوبیت گله‌ای آن جا کسب و کار گلابگیری رونق خاصی دارد. هر چند قدم یک مغازه‌ی گلابگیری که همان مستقیم با دستگاه‌هایی گلابگیری کرده و به مشتری تحویل می دادند. بعد از این که چند جایی گلاب ها رو تست کردیم بلاخره گلاب دو آتیشه و با کیفیتی خریدیم. غنچه و پر گل محمدی هم فراوان بود و جلوی بعضی از مغازه‌ها تپه‌هایی از پر گل محمدی دیده می‌شد. ما کلی گل محمدی خریدیم.

کلمپه کرمان هم امتحان کنید

فکر می‌کنم تا الان فهمیدید که چی باید برای خودتون و سوغاتی از اون جا ببرید. بله درست فهمیدید گلاب اون جا رو از دست ندید. البته پسته و گردو و  به خاطر طبیعت بکر اون و کیفیت آب وهوا گیاهان دارویی مثل آویشن و کلپور و اگه اصلی‌ترین سوغات خود کرمان رو که همه‌ی ما می‌شناسیم زیره کرمان . و کلمپه که یک نوع شیرینیه که با خرما درست می شه. خب من تازگی ها کلمپه کرمان رو میل نکردم اما سالها پیش در دوران دانشجویی زمانی که برای مسابقات والیبال دانشجویان از طرف دانشگاه به کرمان رفته بودیم اون موقع کلمپه معروف کرمانی رو نوش جان کردم و خوشمزه بود. پس اگه به کرمان سفر کردید حتما کلمپه رو امتحان کنید.

این هم داستان سفر به لاله زار در نوشته‌های من و اگه دوست دارید که زیبایی‌ها و دیدنی‌های لاله زار  رو  بهتر و زیباتر ببینید و بیشتر لذت ببرید حتما فایل ویدیویی رو که برای شما دوستان آماده کردیم تماشا کنید و در فرکانس زیبایی‌ها قرار بگیرید و جاذب زیبایی‌های بیشتر در زندگی خود شوید.

در پناه الله عزیز مهرورز موفق و درخشان باشید.

سریال زیبایی های زندگی 16سفر به لاله زار

 

دانلود و مشاهده فایل ویدیویی و صوتی

مشاهده و دانلود فایل “سریال زیبایی‌های زندگی16|دیدنی‌های لاله‌ زار ” ویژه‌ی اعضای سایت می‌باشد. اگر عضو سایت هستید بر روی تصویر کلیک کرده و وارد بخش دانلودها شوید، با وارد کردن ایمیل و شماره موبایل خود فایل را دانلود یا مشاهده خواهید کرد. چنانچه عضو سایت نیستید از قسمت عضویت در منوی فهرست عضو شده و سپس وارد دانلودها شده و فایل را دریافت کنید.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.