سریال زیبایی‌های زندگی قسمت4

سریال زیبایی‌های زندگی 

به نام الله عزیز

همچنان که در مسیر سریال زیبایی‌های زندگی پیش می‌روم، زیبایی‌های بیشتر و بیشتری را می‌توانم ببینم و درک کنم. دیدن زیبایی‌ها یک موضوع است و درک کردن آنها؛ یعنی همان توجه عمیق و دیدن حقیقت آنها، چیز دیگری‌ست.  من در مسیری قدم گذاشته‌ام که در عین حال که دارم از آن لذت می‌برم، نوع نگاه و آگاهی‌ام نسبت به آنچه الله عزیز در این جهان شگفت‌انگیز آفریده در شرف تغییری عمیق است؛ این تغییر را آرام آرام درک می‌کنم و گویی ناخودآگاه در حال هماهنگ شدن با آن هستم.

زیبایی‌های زندگی هر روز خود را بیشتر و بیشتر بر من عرضه می‌دارند. زیبایی‌ها پررنگ‌تر، ساده‌تر و در عین حال نافذ‌تر شده‌اند. و این گونه است که من از کنار شاخه‌ای گل یا درخت خشکیده‌ای رد می‌شوم و با شوقی کودکانه و شعفی دوست داشتنی از آن لذت می‌برم. رنگ و بوی گلها و درختان نیز تغییر کرده است. انگار همه چیز در شوق و درخششی بی‌پایان هستی یافته است. چه آن درخت سبز، چه آن درخت خشکیده، چه آن علف هرز و چه آن گل خوشرنگ و درخشان؛ همه و همه برای من زیبایی‌اند.

 

همه چیز به ما بستگی دارد

آن گاه که با بی‌اعتنایی و عدم حضور زندگی می‌کنیم، زیبایی‌ها را نمی‌بینیم، آوازهای دلنواز را نمی‌شنویم و لذت هم نمی‌بریم. وقتی فکر می‌کنیم که زیبایی‌ها در چیزهای عجیب و غریب و خیلی بزرگ است، فرصت دیدن زیبایی‌های زندگی و جهانمان را از دست می‌دهیم، آنگاه چیزی برای سپاسگزاری نیز پیدا نخواهیم کرد. بنابراین قدردان و راضی هم نیستیم،پس مانع ورود زیبایی‌ها، نعمت‌ها و خواسته‌هایمان به زندگی خود خواهیم شد. مانع جذب خواسته‌ی خود می‌شویم؛ چون جهان و کائنات برای فردی که قدردان و شادمان نیست چیزی برای عرضه کردن ندارد. در واقع این ما هستیم که داریم جلوی ورود نعمت‌ها و زیبایی‌ها را به زندگی‌ خود می‌گیریم. بله خودمان مانع می‌شویم، به همین سادگی. شاید این تلخ‌ترین حقیقتی باشد که باید با آن رو به رو شده و درکش کنیم.

 

حضور در لحظه‌ی اکنون

آرام آرام و قدم به قدم پیش می‌روم، هیچ عجله‌ای در کار نیست. زندگی لذت بردن از حضور در لحظه‌ی اکنون است. ما آن را پیچیده و سخت کرده‌ایم. بهترین اتفاقات در بهترین زمان و مکان رخ خواهند داد. که البته زمان و مکان همان توهم ذهن زمینی ماست. همه چیز همین حالا زیباست. ما در آسان کردن و البته در پیچیده ساختن موضوعات تبحر داریم. یک چیزهایی را برای خودمان بسیار سخت و طاقت فرسا کرده‌ایم که در حقیقت این طور نیست. فقط برچسب‌هایی است که به آنها زده‌ایم. باید آگاه و هوشیار باشیم.

جهان فوق‌العاده هوشمند، قانونمند و دقیق است. همه چیز در نظم، هوشمندی و زیبایی‌ست، حقیقت و آگاهی حقیقی در عین حال که بسیار عمیق است، ساده و در نزدیک‌ترین جا به ماست، همین جا و در درون ما. فقط کافی است که آن را بخواهیم، ببینیم و درک کنیم.

به امید آنکه بتوانیم به حقیقت وجودی خود برسیم و درخشان شویم.

در پناه الله عزیز مهرورز، موفق و درخشان باشید

آرزو نصرتی

دانلود فایل ویدیویی سریال زیبایی‌های زندگی

 

سریال زیبایی‌های زندگی قسمت4

 

دانلود و مشاهده فایل ویدیویی و صوتی

مشاهده و دانلود فایل سریال زیبایی‌های زندگی ویژه‌ی اعضای سایت می‌باشد. اگر عضو سایت هستید بر روی تصویر کلیک کرده و وارد دانلودهای رایگان شوید، با وارد کردن ایمیل و شماره موبایل خود فایل را دانلود یا مشاهده خواهید کرد. چنانچه عضو سایت نیستید از قسمت عضویت در منوی فهرست عضو شده و سپس وارد دانلودها شوید.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.