ضمیرناخودآگاه چگونه کار می‌کند

ضمیرناخودآگاه چیست و چگونه کار می‌کند؟

ضمیرناخودآگاه بخش نیرومند وجود انسان است که اگر بتوانیم آن را درک کرده و از این قدرت عظیم استفاده کنیم موفقیت، شادمانی، قدرت، ثروت، آرامش و سلامتی دلخواه را به دست خواهیم آورد.

ضمیرناخودآگاه می‌تواند دوست و همکار شما در جذب و خلق خواسته‌ها و آرزوهایتان باشد یا این که دشمن و مانع بزرگ و قدرتمند وجودتان برای این که به خواسته‌ها و آرزوهایتان نرسید و حسرت داشتن آنها را بر جان بخرید.

وجود آدمی از سه بخش نیرومند تشکیل شده است. چنانچه این سه بخش با هماهنگی و همسویی کار کنند از مزایای فوق‌العاده شگفت‌انگیزش بهره‌مند شده، می‌توانیم به راحتی خواسته‌هایمان را خلق و در مسیر سعادتمندی و کامیابی پیش برویم.

 

ضمیر خودآگاه، ضمیرناخودآگاه و ضمیر برتر

سه بخش و ضمیر انسان از این قرار هستند:
ضمیرخودآگاه،
ضمیرناخودآگاه
ضمیربرتر

ضمیرخود آگاه چیست؟

ضمیرخودآگاه همان بخش آگاه، منطقی و متفکر وجودمان است. شما با این بخش وجودتان فکر می‌کنید، حساب و کتاب می‌کنید، تحلیل و بررسی انجام می‌دهید و به امور روزمره و قانونمند زندگیتان می‌پردازید. ضمیر خودآگاه شما همان ذهن منطق گرای شماست که تصمیم می‌گیرد، هدف تعیین کرده و حساب سود و زیان امور مالیتان را به خوبی انجام می‌دهید. وقتی قرار است معامله‌ای صورت گیرد شما را درگیر ارقام و اعداد می‌کند اینکه به نفع شماست یا به ضررتان.
ضمیر خودآگاه شما همین حالا که دارید این مقاله را می‌خوانید فعال است، و زمانی که از کلامتان استفاده می‌کنید؛ انتقاد، استدلال و برنامه‌ریزی مربوط به این ضمیر است. بخش مرموزی نیست و به راحتی می‌توانید نمودها و الگوهایش را ببینید. در کل عملکردهای ارادی شما تحت کنترل این ضمیر است.

ضمیرناخوداگاه چیست و چگونه کار می‌کند؟

ضمیرناخودآگاه بخش قدرتمند وجود شماست. این جا مکان ثبت و ضبط تمامی شندیده‌ها، دیده‌ها، تصاویر، خاطره‌ها و تجربیات زندگیتان است. هر چه که شما روزی دیده، شنیده و انجام داده‌اید در این بخش نیرومند وجودتان بایگانی شده است. اعمال غیر ارادی بدن را کنترل می‌کند بدون اینکه ما دخالتی در آن داشته باشیم. مثل نفس کشیدن، گردش خون، سیستم عصبی همه در محدوده‌ی ضمیر ناخودآگاه و ضمیر برتر وجود شماست.
ضمیرناخودآگاه شما با عواطف، تخیل، احساسات، هنر، اعتقادات و باورهای شما سروکار دارد. برعکس ضمیرخودآگاه که رفتارهای منطقی، اراده و تفکر شما را در خود دارد این ضمیر کاری با منطق و حساب و کتاب شما ندارد. این بخش شگفت انگیز نمی‌نشیند استدلال کند که فلانی چرا فلان حرف را زد، چقدر از کاری که می‌کنید سود می‌برید، پشت سردیگران هم حرف در نمی‌آورد، نه اهل قضاوت است و نه اهل انتقاد از خانواده، همکار، دوستان و همسایگان، در این مورد واقعاً ضمیر پاک و معصومی است که سرش به کار خودش گرم است. اما اگر شما با خودآگاهتان همچنان او را قلقلک بدهید و به طور پیاپی محتویات ناخوب و منفی در آن وارد کنید آن وقت ممکن است کل زندگیتان را بر باد بدهد و بشود مایه‌ی دردسر و عذاب برای شما.

ضمیرناخودآگاه غول خفته‌ی درون شما

اغلب گرفتاری‌ها و مشکلات ما هم از جایی شروع می‌شود که نسبت به قدرت این غول خفته‌‌ی درون آگاهی نداریم و البته نمی‌دانیم که چطور کار می‌کند و دستورالعملش چیست. خیلی از ما نسبت به خود و درون‌مان دانش کافی نداریم و آن عده‌ی کمی هم که علم داریم کمتر عمل می‌کنیم. در واقع ما عالمان بی عمل خوبی هستیم. در نهایت عده‌ی قلیلی هم می‌دانند و هم خوب عمل می‌کنند.
حقیقت این است که اگر به اندازه‌ی کافی راجع به قدرتهای وجودمان آگاهی داشته باشیم و در عمل از این قدرتها استفاده کنیم زندگی‌مان به طرز شگفت‌انگیزی متحول و زیبا خواهد شد. اگر وجود خود را مثل یک قطعه‌ی بزرگ کوه یخی در قطب جنوب فرض کنیم، آن قسمت قله که از بیرون پیداست و می‌بینیم همان بخش اندک آن است. بخش عظیم کوه یخی در پایین زیر اقیانوس قرار دارد. که قابل دیدن نیست. وجود ما هم به همین طریق است. قسمت اندک و قابل رؤیت همان قله کوه یخی است که ما می‌بینیم و برداشت‌مان این است که تمام هستی و توانایی ما همین قسمت است در حالیکه بخش اعظم و شگفت‌انگیزی در نهان وجود دارد که با نگاهی سطحی و ظاهری قابل مشاهده نیست که ضمیرناخودآگاه و ضمیر برتر در این قسمت قرار می گیرند.
ضمیر ناخودآگاه دارای قدرتی فوق العاده است و اگر بتوانید نیروی آن را به خدمت بگیرید شاهد اتفاقات زیبا و شگفت‌انگیزی در زندگیتان خواهید بود. آن به مثابه‌ی غولی قدرتمند و فرمانبردار است که قادر است خواسته‌ها و آرزوهای شما را به سرعت و به آسانی وارد زندگیتان کند. البته باید بدانید که چطور از این غول درخواست کرده و چون اربابی قدرتمند دستور صادر کنید.

ضمیرناخودآگاه و باورهای شما

آنچه که توسط ضمیر خودآگاه و افکار شما به تکرار درآید، به صورت عادات و باورهای عمیق در ناخودآگاه‌تان ثبت و ضبط می‌شود و از آن به بعد تمام زندگیتان بر اساس همین باورهای عمیقی که شکل گرفته پیش خواهد رفت. اگر به تکرار افکار و گفتگوهای مخربی چون”من نمی‌توانم، از عهده‌اش بر نمیام، نمی‌شه و…” را تکرار کنید مطمئناً این باور در ناخودآگاهتان تثبیت می‌شود و در ادامه ناخودآگاهتان هم با تمام قدرتی که دارد سعی می کند به شما ثابت کند که حق با شماست. برای همین هر دفعه که دست به انجام کاری می‌زنید ناکام می‌شوید و واقعاً قادر نخواهید بود کاری را درست انجام دهید و باز ضمیرناخودآگاهتان خواهد گفت” دیدی که نمی‌تونی و از عهده‌یاین کار بر نمیای” و همچنان بیشتر و بیشتر در این دور تسلسل به ناکامی‌ها و شکست‌هایتان ادامه خواهید داد تا زمانی که آگاهانه بخواهید باورهایی که در ذهن ناهشیارتان نشانده‌اید عوض کنید و به جای آنها باورهایی قدرتمند و مطلوب بنشانید.آن گاه ناخودآگاه‌تان طبق همان باورها شرایط را مهیا و فراهم خواهدد ساخت.

ضمیرناخودآگاه و قانون جذب

ضمیرناخودآگاه آنچه را که شما به واسطه‌ی  افکار و اندیشه‌های آگاهتان دستور بدهید توسط قانون جذب برای شما فراهم می‌کند. می‌توانید آن را مثال کامپیوتری بدانید که اطلاعات و نرم افزارهایی به آن می‌دهید و طبق همان به راحتی می‌توانید خروجی مورد نظر را بگیرید. مثل همین برنامه‌ی ورد که دارم از آن برای تایپ این مقاله استفاده می‌کنم. اگر این نرم افزار را در لپ تاپم قرار نداده بودم قادر به نوشتن این سطرها و استفاده از برنامه ورد نبودم. در گام بعدی من محتوای دلخواه را وارد این نرم افزار می‌کنم که نوشتن همین مقاله است و در آخر به راحتی می‌توانم از نوشته‌هایم پرینت وخروجی بگیرم.که دقیقاَ همان چیزی خواهد بود که در آن وارد کرده‌ام. محال است چیزی اضافه‌تر و یا کمتر باشد؛ من همان را که در این نرم افزار نوشتم دریافت خواهم کرد و خروجی خواهد بود.
ضمیرناخودآگاه بستر و زمینی آماده برای دریافت خواسته‌ها، افکار و بذرهای اندیشه‌هایتان است. همانطور که وقتی بذری در زمین می‌کارید از شما نمی‌پرسد که این دانه‌ای که در من می‌کاری چیست؟ چه کار می‌کند و چه ثمری خواهد داشت؟ زمین نمی‌گوید که من دوست ندارم و یا خوشم نمی‌آید این بذر را در دل من بکاری و آن را رشد دهم، زمین حتی توجهی به اینکه آن دانه و درختی سودمند است یا خیر ندارد، بلکه فقط کاری را که در ذاتش نهفته است انجام می‌دهد، او بدون سؤال و جواب آن را پذیرفته و در خودش رشد می‌دهد تا به ثمر بنشیند.
ضمیرناخودآگاه شما همان زمین غنی، پذیرنده و آماده است که منتظر است تا در آن بذر افکار، اندیشه‌ها، اهداف، آرزوها و خواسته‌ی خود را در آن بکارید،  و آن گاه بی‌حرفی و حساب و کتابی با قدرت آن را به برایتان به ثمر بنشاند. ابزار کار ضمیر ناخودآگاه، اندیشه، اعتقادات و باورهاست. مهم نیست که باورها و افکار شما مثبت باشند یا منفی او این ابزار و اسباب عینیت یافته را در خود پردازش کرده و مطمئن می‌شود که خواسته‌ی شماست و بعد  از آن طی یکسری عملیات گسترده و البته رمز آلود، به وسیله‌ی قوانین آنچه را می‌خواهید جذب زندگیتان خواهد کرد.

ضمیربرتر چیست؟

در کنار ضمیرخودآگاه و ناخودآگاه ضمیر دیگری وجود دارد که ضمیر برتر نامیده می‌شود که من آن را خود خدایی می‌نامم. اکثراً در مورد دو ضمیر اول بسیارصحبت شده و اگر مطالعاتی کرده باشید بیشتر وجود آدمی را محدود به ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه می‌دانند، در حالیکه ما ضمیر قدرتمندتر دیگری که در نهایت حلقه‌ی کامل کننده‌ی وجودمان می‌باشد را داریم که ناشناخته باقی مانده و به آن پرداخته نشده. اما باید بگویم همین ضمیر است که با قدرت بی‌نهایت و نامحدودش اتصال دهنده‌ی ما به انرژی هستی بخش منبع و خالق است. این بخش از وجود شما همانی است که هماهنگی بین خودآگاه، ناخودآگاه و انرژی بی‌پایان کیهانی را موجب می‌شود و احاطه‌ی کاملی بر آگاه و ناخودآگاه دارد. این بخش از و جود آدمی نیروی حیات و انرژی مورد نیاز برای روح را فراهم می‌آورد. آنجا که منطق خودآگاه و عواطف و نیروی ناخودآگاه کاری از پیش نمی‌برند بخش برتر وجودتان است که برایتان همه چیز را به چشم برهم زدنی رو به راه می‌کند.

ضمیر برتر هم منطق خودآگاه را دارد و هم نیرویی چندین برابر ناخودآگاه برای همین است که به طرز شگفت‌انگیزی می‌تواند به شما کمک کند تا هارمونی و هماهنگی را در خودتان و با تمام عالم هستی ایجاد کنید.
در نهایت شما با درک و استفاده از هر سه ضمیر قادر خواهید بود زندگی سعادتمندانه، غنی و موفقیت آمیزی را برای خود رقم بزنید. کافیست که بتوانید منطق، قدرت، آگاهی و نیروی ماورایی را به خدمت بگیرید تا ابر و باد و مه خورشید و فلک برای کمک شما حاضر به خدمت باشند.

در پناه الله مهربان مهرورز، موفق و ماندگار باشید
نویسنده : آرزو نصرتی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.