قدرت این که چیزی نیست و تفاوت موفقیت و شکست

قدرت “این که چیزی نیست” و تفاوت موفقیت و شکست

به نام الله عزیز. قدرت این که چیزی نیست در زندگی شما، بله این بار قصد دارم یک آگاهی مهم از قدرت این که چیزی نیست رو با شما دوست گرامی به اشتراک بگذارم، پس تا با دقت و توجه با من همراه باشید. خب می‌خواهم سؤالی از شما بپرسم. آیا شما در موقعیت و شرایطی قرار گرفته‌اید که بگویید؛ این که چیزی نیست؟

احتمالا براتون پیش اومده و حداقل یک بار از این جمله در دفاع و توجیه از خودتون و بهتره بگم خودمون استفاده کردیم. مثلا می‌گیم؛ حالا این که فقط یه تیکه کیکِ، یه لیوان نوشابه یا همبرگرِ. چیزی نیست که؛ و اون یه تیکه کیک، همبرگر، یه لیوان نوشابه و…  رو می خوریم. می‌گیم؛ خب مگه چی میشه؟! بذار امروز رو یه کم برم پارک، با دوستام برم بیرون، یه دور فیلم ببینم و…چیزی نیست که، آسمون به زمین نمیاد و دنیا هم که به آخر نمی‌رسه. بنابراین به همین راحتی خود فریبی می‌کنیم و لحظات، موقعیت و فرصت‌های ارزشمند زندگی‌مون رو از دست می دهیم.

قدرت این که چیزی نیست

باید بدونید که همین این چیزی نیست‌ها ممکنه به شدت برای ما خطرناک و مسئله ساز شوند. به طوری که کل زندگی و سرنوشت ما تحت تاثیر رفتار، افکار و انتخاب‌های ناشی از این نگاه و طرز برخورد ما قرار بگیرد. این نگاه و گفتار توجیه آمیز به صورت و طریقی زیبا و یا نازیبا در زندگی ما بروز عینی و تجربی خواهد داشت. متاسفانه  ما متوجه تبعات و قدرت عادت‌ها و کارهایی که در طول روز انجام می‌دهیم نیستیم. شاید در نگاه اول این جمله به هیچ وجه قابل تفکر و یا چالش برانگیز نباشد. به نظر چیزی‌ست که مسئله‌‌ای ایجاد نمی‌کند. اما در واقع ممکن است مصداقی از تفاوت شکست و موفقیت را برای ما به ارمغان بیاورد. تفاوتی که برای ما بسیار جدی و البته ارزشمند است.

این که چیزی نیست و تفاوت موفقیت و شکست

به گمان ما همین کارهای ساده و کوچکی که هر روز انجام می‌دهیم چندان مهم و اثر گذار نیستند و قدرت ایجاد تغییرات بزرگ رو ندارند اما در واقع این یک گمان و نوع نگرش فریب دهنده‌ست. اتفاقی که در واقعیت و تجربه فردی زندگی شما شکل می‌گیرد چیز دیگری‌ست. بگذارید این حقیقت را به شما بگویم همان چیزهای که فکر می‌کنیم کم اهمیت هستند و به قول خودمان چیزی نیستند اتفاقا بسیار مهم، تاثیرگذار و قدرتمند و البته بسیار هم چیزی خواهند شد. آن قدر مهم که اتفاقات زندگی ما رو رقم می‌زنند. تفاوت شکست‌ و موفقیت‌، زیبایی‌های زندگی و نازیبایی‌ها، رسیدن به خواسته‌ها و آرزوها و یا نرسیدن به خواسته‌ها و اهداف همین افکار، طرز گفتار، رفتار و انتخاب‌های به ظاهر کم اهمیت و ساده‌ی ما است.

افرادی که با گفتن این که چیزی نیست خودشان را از سختی و دردسرهای انجام دادن مسئولیت و تعهد شانه خالی می‌کنند، مسیر موفقیت و شکست خود را از پیش تعیین خواهند کرد. بسیاری از اوقات به خاطر راحتی و آسودگی یا کسب لذت‌های آنی ممکن است به این جمله و طرز نگاه متوسل شویم. این متوسل شدن شاید در آن لحظه آرامش دهنده و یا توجیه کننده باشد اما زمانی که به تکرار در بیاید عواقب آن گاهی خطرساز و  بعضاً تاسف بار خواهد بود.

هوشیار بودن از خود برای ایجاد تغییر

البته بعضی از ما از این جمله(این که چیزی نیست) نه یکبار بلکه به تکرار استفاده می‌کنیم؛ این جاست که مسئله‌های زندگی‌مون هم پدیدار خواهند شد. مسائلی که ما رو به چالش می‌کشند و ما آرام آرام دچار دردسرهای این جمله و الگوهای رفتاری که به این وسیله در ذهن و ناخودآگاه مان شکل می‌گیرند خواهیم شد. این تکرار‌هاست که سلسله‌ای از تغییرات درونی و بیرونی ایجاد خواهد کرد که یا به نفع ما رقم خواهد خورد یا به ضرر مان،یا به موفقیت و یا به شکست ما منتهی می‌شوند. نکته‌ی مهم این داستان هم این جاست که ما متوجه این الگوهای تکراری افکار،رفتار و گفتار خود نیستیم. بنابراین برای ایجاد تغییرات اول باید نسبت به خود آگاه و هوشیار شویم

هوشیاری و آگاه بودن از خودمان کمک می‌کند تا در قدم اول ایراد و نقاط ضعف را دریابیم و بعد از آن در پی رفع آن ضعف و یا حل کردن آن مسئله بربیاییم. به قولی این که ما در قدم اول مسئله را به خوبی بفهمیم و درک کنیم کمک می‌کند تا با راحتی بیشتری آن را حل کنیم.

لحظاتی به خودتان فکر کنید

پس توصیه می‌کنم کمی نسبت به رفتارها و کلام خود کنجکاو باشید. از شما می‌خواهم لحظاتی را به خودتان فکر کنید. آیا از این جمله‌ی “این که چیزی نیست” استفاده می‌کنید یا کرده‌اید؟ آیا برای انجام  ندادن مسئولیت‌ها و تعهدات‌ خود و یا رفع و رجوع کردن مسئله‌ای از این جلمه استفاده داشته‌اید؟ آیا شده برای داشتن لحظاتی خوش و یا انجام کارهایی که در لحظه برایتان خوشایند و باب میل‌ است، برای توجیه خود و رفتارتان از این جمله استفاده کنید؟  اگر پاسختان مثبت است و می‌خواهید از قدرت این جمله آگاه شوید فایل ویدیویی آگاهی دهنده‌ی قدرت این که چیزی نیست در زندگی شما رو حتماً ببینید و از ‌آگاهی‌های ارزشمندی که برایتان دارد استفاده کنید تا از شرایط ناخواسته و نامطلوب دوری کرده و بتوانید تغییرات زیبا و درخشانی در زندگی خود ایجاد کنید.

برای تماشا و دانلود این ویدیوی آگاهی دهنده بر روی تصویر کلیک کنید.

در پناه الله عزیزمهرورز،موفق و درخشان باشید

آرزو نصرتی

قدرت این که چیزی نیست و تفاوت موفقیت و شکست

 

دانلود و مشاهده فایل ویدیویی و صوتی

مشاهده و دانلود فایل ” قدرت این که چیزی نیست و تفاوت موفقیت و شکست” ویژه‌ی اعضای سایت می‌باشد. اگر عضو سایت هستید بر روی تصویر کلیک کرده و وارد بخش دانلودها شوید، با وارد کردن ایمیل و شماره موبایل خود فایل را دانلود یا مشاهده خواهید کرد. چنانچه عضو سایت نیستید از قسمت عضویت در منوی فهرست عضو شده و سپس وارد دانلودها شده و فایل را دریافت کنید.

4 پاسخ
  1. manzar.nasr
    manzar.nasr گفته:

    سلام
    پاکسازی(خیلی مهم و ارزشمند و تاثیر گذاره)
    چیزی نیست(سبک زندگی بسیاری از ماهااست وبه نظر کم اهمیته ولی یسری اتفاقات در زندگی ما رقم می‌زند خیلی سرنوشت مارو تغییر می‌دهد)
    باور(اینکه بشدت مراقب داده هاو اطلاعات باورها که از بیرون دریافت میکنیم باشیم برای اینکه این اطلاعات و داده ها زندگی مارو می‌سازه)
    مراقب دیده ها شنیده های خودمان باشیم که همینا زندگی و سرنوشت ما رو می‌سازه.

    پاسخ
    • آرزو نصرتی
      آرزو نصرتی گفته:

      سلام دوست عزیز،
      از این که این فایل آموزشی و آگاهی برای شما مفید و تاثیرگذار بوده خوشحالیم، با تشکر از همراهی و انرژی مثبت شما
      موفق و مؤید باشید

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.