موفقیت هایت را با خداوند تقسیم کن

موفقیت‌هایت را با خداوند تقسیم کن تا همواره پشتیبانی تمام دنیا با تو باشد و هر روز بیشتر و بیشتر خواسته‌هایت را تجربه کنی.

شاید به دنبال این هستید که بتوانید موفقیت‌های بیشتری  به دست آورده و اهدافی که در نظر گرفته‌اید را در زندگی خود محقق سازید.

خواسته ها و رؤیاهایی دارید که همواره در پی دستیابی به آنها هستید. ترفندها, راه‌ها و روشهای گوناگونی را امتحان کرده‌اید. اما هنوز  اتفاق نیفتاده و نشده که لبخند پیروزی بر لبانتان نقشی زیبا و دوست داشتنی بیافریند.  اینک این پرسش شده دغدغۀ ذهنی‌تان که چرا چنین است و دلیل چیست که نمی‌توانید آنچه از موفقیت، شادی، و هر چیز خوب دیگری را در زندگیتان نگه دارید و یا بتوانید موهبت‌های بیشتری را نصیب خود کنید؟ اگر چنین سوالی در ذهن دارید.، یا نارضایتی، احساسی هست که این روزها شما را به خود مشغول داشته این مقاله را تا آخر بخوانید.

 

موفقیت‌ها را به خود و شکست‌ها را به دیگران و خداوند نسبت ندهیم

داشتن و لذت بردن از موهبت‌های زیبای خدواندی چیزی است که همه ما خواهان آن هستیم.

چه کسی دوست ندارد که احساس خوشبختی کند.؟

چه کسی دوست ندارد که در همۀ احوال سالم باشد.؟ چه کسی دوست ندارد که موفقیت‌های بیشتری در زندگیش جاری باشد.؟ همۀ ما خواهان موفقیت، شادی، آرامش، ثروت و سلامتی هستیم. و می‌خواهیم هر روز موفق‌تر و شادکام‌تر باشیم. پس چرا برای بیشتر افراد چنین اتفاقاتی نمی‌افتد؟ پاسخ این است که ما چیزهای خوب و موهبت‌های زندگی‌مان را با خداوند تقسیم نمی‌کنیم. چرا که اکثر ما به شدت افرادی ناسپاس و خود خواه هستیم که همه چیز را برای خودمان می‌خواهیم؛ و حاضر نیستیم نه خداوند و نه افراد دیگری را در آن شریک بدانیم. بگذارید این قضیه را برایتان کمی شفاف و ساده کنم.

 

موفقیت‌هایت را با خداوند تقسیم کن

سپاس‌گذاری

تقریبا همه ما دوران دانش‌آموزی و یا دانشجویی را یادمان هست.

شاید هم شما همین حالا در حال گذراندن همین دوران باشید.

خوب می‌خواهم بپرسم چند بار از معلم و استاد خود به خاطر نمرۀ خوبی که آورده‌اید تشکر کرده‌اید.؟

و به او گفته‌اید که نمره عالی و قبولی شما به خاطر این بوده که بسیار خوب و عالی تدریس کرده است.؟

برعکس چند بار برایتان پیش آمده که به خاطر نمره‌ی ضعیفی که داشته‌اید معلم و استاد خود را مقصر دانسته‌اید.؟

مطمئنم پاسخ‌های بیشتر افراد برای سوال اول خیلی کم و یا هیچ وقت می‌باشد. برعکس پاسخ به سوال دوم بیشتر وقتها و همیشه است. من به کرات این موضوع را در دوران دانشجویی‌ام در میان دوستان، هم کلاسی‌ها و تقریبا تمامی دانشجویان می‌دیدم . کافی بود وقتی نمره‌ها را در برد اعلانات می‌زدند آنجا بایستم تا ببینم و بشنوم آنهایی که نمرات خوبی گرفته بودند بگویند، من این درس رو پاس شدم، آفرین به خودم، خیلی زحمت کشیدم.

و در طرف مقابل که عده‌شان بسیار کثیر هم بود بگویند این چه وضعشه.؟ این استاد آخر کار خودشو کرد! نه بلد بود درس بده، نه بلد بود سؤال دربیاره. اصلا همۀ این دردسرها زیر سر این استاده! دیگه توقع داری که نمره بیاریم و درس و پاس بشیم.! و من همیشه با کنجکاوی و تعجب می‌ایستادم و با خودم می‌گفتم که چطور ممکن است ما چنین تفکر و نگرشی داشته باشیم.؟! نگرشی ناسپاسانه و دور از انصاف.

 

فقط خودمان مسئولیم

بله ما چنین موجوداتی هستیم.

چیزهای خوب و موفقیت‌ها را به خودمان نسبت می‌دهیم.

و ناکامی‌ها را به گردن دیگران، خدواند و دوره و زمانه می‌اندازیم. نکتۀ خیلی تأسف بارتر اینجاست که ما گاهی حتی حاضر نیستیم خداوند را نیز در کامیابی‌ها و شادی‌هایمان شریک کنیم. نقطۀ عطف این داستان همین جاست یعنی دلیل اینکه ما قادر نیستیم به اندازه‌ی کافی از موهبت‌های بی نظیرخداوند بهره مند گردیم از این جهت است، که حتی حاضر نیستیم موفقیت‌هایمان را با الله مهربان که همۀ دارایی‌های خود را از او داریم تقسیم کرده و در حدی شایسته و بایسته سپاسگزار او باشیم.

 

لطف بی نهایت خداوند نسبت به شما

موفقیت‌هایت را با خداوند تقسیم کن اگر می‌خواهی بیشتر و فزونتر از آن بهره‌مند گردی.

تو بدون لطف خداوند نمی‌توانی زنده باشی. تو بدون لطف خداوند نمی‌توانی از موفقیت‌ها و موهبت‌های زیبای زندگی بهره‌مند شوی. تو بدون خداوند نمی‌توانی به آرامش برسی. اما اگر الله مهربان با تو باشد همۀ دنیا در نهایت سر تعظیم در برابرت فرو خواهد آورد. همانطور که در اولین بار به خواست و ارادۀ خداوند تمام هستی و نیستی در برابر موجودیت آدمی سر تعظیم فرود آورد. این همان شکوه و عظمتی است که خداوند به تو هدیه داده، و چطور می‌شود که ناسپاس بود.

 

یادمان باشد

باید همواره یادمان باشد که هر چه داریم از لطف و عنایت خداوند است.

اگر او به ما عقلانیت، تفکر و اختیار نمی‌داد چه می‌شد.؟

اگر احساس و عشق در درون ما نهاده نشده بود چه.؟ اگر مهربانی و عطوفت نبود.؟ اگر خواست و آرزو نبود چه.؟ اگر تفکر، خلاقیت و پویایی نبود چه؟ او همۀ اینها را در لفافه‌ای از عشق به ما هدیه کرد. آنوقت ما حتی حاضر نیستیم به خاطر بودنمان به اندازه کافی سپاسگزار باشیم. و برای همین است که به اندازه کافی احساس شادی و خوشبختی نمی‌کنیم. به اندازه کافی آرامش نداریم. و نمی‌توانیم به موفقیت‌هایی که دوست داریم برسیم و رؤیاهایمان را زنده کنیم.

 

با همراهی خداوند کارهای بزرگ انجام دهید

موفقیت‌هایتان را با خداوند تقسیم کنید.

با یاری خداوند هر کاری امکان‌پذیر است.

اگر می‌خواهید موفقیت‌های بیشتری را در زندگی به دست بیاورید هر موفقیتی را که به دست می‌آورید با خداوند تقسیم کنید و شاکر او باشید. اگر در دانشگاه قبول می‌شوید بگویید من به یاری خداوند در دانشگاه قبول شدم. اگر در امتحان راهنمایی و رانندگی قبول می‌شوید و گواهینامه‌تان را می‌گیرید بگویید من با یاری خداوند گواهینامه‌ام را گرفتم. چنانچه نقاشی فوق‌العاده‌ای کشیده‌اید یا توانسته‌اید کتابی بنویسید بگویید من و خداوند این نقاشی را کشیدیم، کتاب را نوشتیم. آن خانه و ماشین را خریدیم.

 

سپاسگذاری درونی و قلبی

نیازی نیست که سپاس‌گذاری را حتما بر زبان جاری کنید.

اما اگر این احساس قدردانی را بر زبان بیاورید نشانی از احساس عمیق قدرشناسی شماست.

که اعماق وجودتان را سرشار ساخته، و بسیار نیکوست همه بفهمند شما با همراهی خداوند توانسته‌اید کارهای بزرگ انجام دهید و موفقیت‌های کوچک و بزرگ زندگیتان را رقم بزنید؛ این نشان از مناعت طبع، قدرتمندی و ایمان شماست که بزرگترین نیروی عالم هستی را همراه خود بدانید و این مایه افتخاری بس بزرگ است که همه بدانند شما با خداوند می‌توانید ابراز وجود کنید و به چنین همراهی با او رسیده‌اید. آنگاه که موفقیت‌های کسب شده‌ات را با خداوند تقسیم کنی و شکرگزارش باشی، می‌توانی باز هم کارهای بهتر و بزرگتری انجام داده، خواسته‌های بیشتری را جذب و وارد زندگی‌ات کنی. اینگونه موفقیت‌هایت تضمین شده است و موهبت‌های بیشتری زندگی‌ات را احاطه خواهد کرد. آری با خداوند همه چیز امکان پذیر است، و این به تو برمی‌گردد که بخواهی با او کارهایت را به بهترین نحو به سر انجام برسانی یا به تنهایی به بی سرانجامی.

 

راهی که باعث گسترش و بیشتر شدن موفقیت‌هایت می شود

موفقیت‌هایت را با خداوند تقسیم کن و شکرگزارش باش.

این تنها راهیست که سبب گسترش موفقیت‌ها و موهبت‌های شگفت انگیز در زندگی‌ات خواهد شد.

ما هرگز بدون خداوند نمی‌توانیم به سعادتمندی،خوشبختی و آرامش پایدار برسیم. مسیرهایی را که هم مسیر با مسیر خداوند هستند انتخاب کنید تا شکوفایی، قدرت و لذت از زندگی تجربه روزهای خوب زندگیتان باشد. از هر چه که دارید خاضعانه سپاسگزار باشید و آن را موهبتی الهی بدانید. اگر سالم هستید خداوند را در سلامتی‌تان شریک بدانید.  همواره از آن به عنوان نعمتی الهی یاد کرده و قدردان باشید. مطمئن باشید که سلامتی‌تان بیشتر و پایدارتر خواهد شد.

 

شریک الله مهربان باشید

خداوند را در ثروت خود شریک بدانید.

شکر آن را به جا آورده آن را در مسیر او خرج کنید تا برکت پیدا کند.

حسن شهرت خود را با خداوند شریک شوید آنگاه ماندگار خواهید شد. قدرت و توانایی‌هایتان را با خداوند شریک شوید. با حرکت در مسیر او به قدرت و توانایی‌هایتان برکت بدهید. زندگیتان را با خداوند شریک شوید. بهترین، شگفت‌انگیز‌ترین، وفادارترین، مهربانترین، قدرتمندترین و بی نظیر‌ترین شریکی که می‌توانید داشته باشید خداوند است.  مطمئن باشید که ضرر نخواهید کرد.  همه‌اش سود است و نیکی و رحمت بی‌دریغ که به زندگیتان می‌بارد. پس موفقیت‌هایت را با خداوند تقسیم کن تا بیشتر و بیشتر به سوی زندگیت جاری شوند.

نویسنده: آرزو نصرتی

در پناه الله مهرورز، موفق و ماندگار باشید

 

موفقیت‌هایت را با خداوند تقسیم کن

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.