سریال زیبایی‌های زندگی قسمت15|سفر به خبر و رودخانه‌ی سخاوتمند

به نام الله عزیز، در سریال زیبایی‌های زندگی قسمت 15|دیدنی‌های خبر و رودخانه‌ی سخاوتمند و مهربان آن را با هم خواهیم دید. در سریال زیبایی‌های زندگی قسمت چهادهم و قسمت اول سفر به خبر در مورد رودخانه‌ی مهربان و سخاوتمند آن صحبت کردم و الوعده وفا در این قسمت ویدیویی برای شما ضبط کردم و دیدنی‌های خبر و رودخانه زیبای آن را خواهید دید. پس با من همراه باشید تا طبیعت زیبای ایران زمین خبر را با هم به تماشا بنشینیم.

دیدنی‌های خبر و رودخانه‌ی آن که سخاوتمند و مهربان است

خب در ادامه جاذبه‌ها  و زیبایی‌های دهستان خبر باید از رودخانه‌ی زیبا و مهربان آن برای شما بگویم. این رودخانه از چشمه‌های جوشان آن منطقه همواره جاری و مایه‌ی آبادانی و زیبایی روستای خبر است. تمام طبیعت سرسبز، از درختان میوه گرفته تا جانورانی که آن جا زندگی می‌کنند از چرنده و پرنده، خزنده و گزنده همه و همه از رودخانه‌ی پر خیر و برکتی که در دامنه‌ی کوهها و در پایین روستا جاری است فیض و بهره می‌برند. مطمئن هستم که  همه‌ی آنها همواره قدردان این موهبت شگفت‌انگیز الله عزیز هستند.

این رودخانه همیشه جاری است. آب آن در دل تابستان به خنکای زمستان بود و وقتی پاهایم را به آب زدم تنها برفش کم بود تا احساس کنم در دل زمستان هستم.

آلاچیق‌ها و اتاق‌های اجاره‌ای در کنار رودخانه

نکته‌ی دیگری که گفتنش خالی از لطف نیست و می‌تونه به گردشگرانی که دوست دارند لب رودخونه باشند و از طبیعت اون مکان لذت ببرند اینه که درست در کنار رودخانه اتاقها و آلاچیق‌های اجاره‌ای هم برای گردشگران در نظر گرفته شده بود. البته ما چندین خانواده  و از قبل خانه‌ای ویلایی اجاره کرده بودیم. ضمن این که تمامی آن اتاق‌ها و آلاچیق ها پر شده بود. در قسمت قبل در مورد اجاره‌ی خان‌ه‌ها گفتم .

به نظرم به خاطر گردشگران زیادی که از اون مکان دیدن می‌کنند خوبه که امکانات و البته اقامتگاههای بومگردی بیشتری در نظر گرفته بشه. در مورد امکانات رفاهی و گردشگری برای مسافران نیز خیلی خوبه که اهالی و مسئولین روستا دست به کار بشن تا پیشرفتهایی برای بهبود اتفاق بیفته. به هر حال هر بهبود و پیشرفتی موجب ترقی و رونق می‌شه. البته اگه خود اهالی مایل باشند که اون پیشرفت اتفاق بیفته. چرا که بعضی از اوقات افراد بومی منطقه محیطِ آشنا، بومی و پر از آرامش خودشون رو حاضر نیستن با هیچ چیز دیگه‌ای عوض کنند.  خب البته حق هم دارند.

ناگفته نماند که اگه من به جای مردمان این روستا بودم ترجیح من همون آرامش، بکر ماندن طبیعت و دوری از شلوغی‌های هر کی به هر کی و هر چی به هر چی بود. گاهی اوقات وقتی می‌بینم که بسیاری از ما  گردشگران طبیعت، آرامش و بوم بکر یک منطقه رو نابود می‌کنیم آزرده خاطر می‌شم.

دیدنی‌های خبر و رودخانه‌ی آن برای من 

در نهایت دیدنی‌های خبر و رودخانه‌ی آن برای من بسیار دوست‌داشتنی بود. درختان کهن و پر داستان گردو، چنار، هلو و … همه و همه رو با احساس عمیقِ قدردانی از خالق آن زیبایی‌ها دیدم و مشعوف شدم. شوق و ذوق کودکان هنگام بازی در آب آن رودخانه‌ی دوست‌داشتنی را به نظاره نشستم و خود غرق شوقی کودکانه گشتم. صدای آب و رودخانه‌ی مهربان را با همراهی سمفونی بی‌نظیر پرندگان شنیدم و غرق شور و شعف شدم و البته تا جایی که امکانش بوده برای شما در ویدیویی که ضبط کردم به تصویر کشیده‌ام.

راستی تا یادم نرفته اینو هم بگم که برگه‌های زردآلو(پر زردآلو) رو حتماً یادتون باشه خرید داشته باشید، هم برای خودتون و هم سوغاتی ببرید چون خوشمزه و کاملاً طبیعی بود.

فرهنگ گردشگری و دوستی با طبیعت

درسته که من دارم در مورد دیدنی‌های خبر و رودخانه‌ی آن صحبت می‌کنم. اما باید  به یه مسئله‌ی مهم دیگه هم بپردازم. خب من دوست ندارم در مورد نازیبایی‌ها صحبت کنم اما به نظرم گاهی به عنوان فردی که دستی بر قلم و رسالتی در این مسیر دارم بر اساس همون ندای درونی و رسالتم ناخواسته باید در مورد آن چه زیبا نیست و دوست ندارم صحبت کنم تا گفتن از نازیبایی‌ها سبب اتفاقات و تغییرات مثبت و زیبا بشه. گاهاً همه‌ی ما نیاز به تلنگری داریم که بیدار و هوشیار بشیم. و این کلمات شاید همان تلنگر باشند برای کسانی که آماده‌اند تا زندگی و دنیایشان را زیبا سازند.

زباله‌ها، از بین بردن حیوانات و آسیب رساندن به طبیعت زیبایی که هدیه‌ی ارزشمند و شگفت‌انگیز الله مهربانِ و همه‌ی این‌ها نیز آش شله قلمکار ما انسانهاست که اصلاً زیبا نیست. این اتفاق و رفتار برای من به هیچ عنوان خوشایند نیست. به نظرم تا زمانی که یاد نگرفتیم چطور در مورد طبیعت و نعمت‌هایی که داریم رفتار درست داشته باشیم بهتره توی خونه خودمون بمونیم این طوری لااقل آزارمون به مخلوقات خداوند نخواهد رسید.

فرهنگ گردشگری همون چیزیه که به نظرم باید به شدت روی اون کار بشه. هر کدام از ما مسئول هستیم هم در برابر خودمون و هم در برابر جهانمون؛ جهان اطراف ما، طبیعت و انسانهایی دیگر هستند که باید اونها رو درک کنیم و به اونها احترام بگذاریم.

افکار روشنفکرانه داشته باشیم

بیایید افکار روشنفکرانه داشته باشیم. روشن فکری فقط به پوشیدن لباس‌های مد غربی‌ها، استایل زندگی اونها رو تقلید کردن و تکرار کردن حرفهای به ظاهر روشنفکرانه نیست. ما باید در عمل و رفتار خود روشن بودن فکر و بزرگ بودن منش و شخصیت والای خودمون رو نشون بدیم.

اگه کاری برای فرهنگ گردشگری نکنیم دیر یا زود با قهر طبیعت رو به رو خواهیم شد. این رفتار ما کفران نعمت الهی‌ست.ما به همین طبیعت وصل هستیم. طبیعت نابود بشه ما نابود شدیم و باید این رو درک کنیم که نعمتی به ما داده شده و باید با حفاظت از آن قدردانی خودمون رو نشون بدیم. بیاییم با طبیعت مهربان باشیم. این یعنی مهربانی با خودمون، یعنی احترام به خودمون و البته به قول مادرم هر گلی زدیم به سر خودمون زدیم.

لطفاً توجه کنید

راستی همراهان و دوستان نیک اندیش حتماً ویدیو‌ها رو ببینید چون محتوایی که به صورت نوشتاری هست و در آموزش‌های رایگان نوشته می‌شه با محتوای ویدیوها ممکنه متفاوت باشه و البته که جذابیت‌ها، دیدنی‌ها و زیبایی‌هایی که در ویدیو‌ها هست رو نمی‌شه در نوشتن و کلمات گنجانید. پس حتماً ویدیو‌ها رو ببینید و لذت ببرید. و البته که بیشتر و بیشتر در فرکانس زیبایی‌ها قرار خواهید گرفت. به قولی شنیدن کی بود مانند دیدن.  بهتره این جا بگم خواندن کی بود مانند دیدن. البته که هر کدام چه نوشته‌ها و چه فایل‌های ویدیویی آگاهی‌ها و زیبایی‌های خودش رو داره. امیدوارم زیبایی‌ها و آگاهی‌هایی که با شما به اشتراک می‌گذارم  مفید بوده و به بهتر و زیباتر شدن زندگی شما کمک کند.

آرزو نصرتی

در پناه الله عزیز مهرورز، موفق و درخشان باشید

سریال زیبایی های زندگی 15 سفر به خبر و رودخانه آن

دانلود و مشاهده فایل ویدیویی و صوتی

مشاهده و دانلود فایل “سریال زیبایی‌های زندگی قسمت15|دیدنی‌های خبر و رودخانه‌ی سخاوتمند ” ویژه‌ی اعضای سایت می‌باشد. اگر عضو سایت هستید بر روی تصویر کلیک کرده و وارد بخش دانلودها شوید، با وارد کردن ایمیل و شماره موبایل خود فایل را دانلود یا مشاهده خواهید کرد. چنانچه عضو سایت نیستید از قسمت عضویت در منوی فهرست عضو شده و سپس وارد دانلودها شده و فایل را دریافت کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.